معرفی کتاب «دو فرقه در یک نگاه»

معرفی کتاب دو فرقه در یک نگاه

نرگس خاتون امینی کمرودی(استاد مدرسه علمیه فاطمیه مهدیشهر-طلبه سطح3 موسسه آموزش عالی عصمتیه سمنان)

 وجود روحیه زیاده خواه و نداشتن تقوای الهی از جمله عواملی است که فرقه سازان  را به ورطه شبهه در دین اسلام کشانده و باعث شده است خود را صاحب دین جداگانه ای بدانند.

حکومت های مستبد و استعمارگر نیز برای آنکه به اهداف خود بدون دغدغه برسند و از گسترش روز افزون اسلام ناب محمدی جلوگیری کنند به ایجاد شکاف بین مسلمانان پرداختند که این هدفشان  را با به وجود آوردن فرقه هایی در میان مسلمانان سرعت بخشیدند.


از جمله کارهایی که باعث شد در بین مسلمانان ایجاد اختلاف شود پیدایش فرقه وهابیت از درون اهل جماعت و نیز تولد نامبارک شیخی گری، بابیگری و بعدها بهائیت از دل تشیع است.

فرقه وهابیت  شاخه ای از اهل تسنن است که سر سلسله آن احمد بن حنبل بوده است و بعد از وی ابن تیمیه رواج دهنده افکار مسموم بین مسلمانان شد ه است و در ادامه محمد بن عبدالوهاب به کمک آل سعود دست نشانده استعمار گران به اشاعه افکار سلف نا خلف خود، ابن تیمیه، پرداخت؛ اما فرقه بهائیت منشعب از فرقه بابیه  بوده و آن نیز از شیخیه ثأثیر گرفته است که شیخ احمد احسائی پرچم دار شیخیه در مورد امامت و معاد وبسیاری از مسائل اعتقادی شیعه دیدگاه های منحرفی داشته است بعد از آن شاگردش سیدکاظم رشتی جانشینی وی را بر عهده گرفت و سپس میرزا علی محمد باب شاگرد سید کاظم رشتی فرقه بابیت را تشکیل داد و بعداز آن میرزا حسینعلی نوری با ترفندهایی خود را بهاءالله نامید و فرقه بهائیت را ایجاد کرد.

این دو فرقه در رساندن استعمار به اهداف خود اشتراک دارند و در عقاید و آرا اگر چه عینیت ندارند اما در انحراف با هم مشترکند.

این کتاب در سه فصل نگاشته شده­است که عبارت است از:

1. آشنایی با مراحل پیدایش فرقه وهابیت و بهائیت

2. شناخت عقاید این دو فرقه

3. .بررسی اشتراکات این دو فرقه از نظر مراحل پیدایش و عقایدشان.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.