تبلیغ و مبلغ در آثار شهید مطهری

کتاب تبلیغ و مبلغ در آثار شهید مطهری(ره)، به کوشش عبدالرحیم موگهی کتابی مناسب برای آشنایی مبلغان با جایگاه، اهداف، ابزار و روش تبلیغ و وظایف، شرایط و اخلاق مبلغ و نکته های تبلیغی از دیدگاه شهید مطهری(ره) است.



این کتاب دربردارنده سه بخش تبلیغ، مبلغ و نکته ها و هشدارهای تبلیغی است که در هر بخش در چند فصل به بررسی سر فصل ها پرداخته شده است.

در بخش تبلیغ، تعریف تبلیغ، ارزش و اهمیت تبلیغ، اهداف تبلیغ، استراتژی تبلیغ، اقسام تبلیغ، مخاطبان در تبلیغ، اصول تبلیغ، مبانی و مشخصات تبلیغ اسلامی، ابزارهای تبلیغ، شرایط موفقیت پیام ها در تبلیغ و روش های تبلیغ از دیدگاه شهید مطهری بیان شده است.

همچنین در بخش مبلغ نکاتی همچون وظایف مبلغ، شرایط مبلغ و اخلاق مبلغ از دیدگاه شهید مطهری(ره) مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش نکته ها و هشدارهای تبلیغی نیز نکته های تبلیغی و هشدار های تبلیغی مورد بررسی قرار گرفته و به نکاتی همچون خدمت به مردم، دعا برای هدایت، فلسفه مرثیه خوانی و مواد تبلیغی از دیدگاه شهید مطهری تببین شده است.

در بخشی از این کتاب از قول شهید مطهری(ره) می خوانیم:«اگر بگوییم مقام تبلیغ اسلام، رساندن پیام اسلام به عموم مردم، معرفی و شناساندن اسلام به صورت یک مکتب، از مرجعیت تقلید کمتر نیست، تعجب نکنید؛ مقامی است در همان حد».

همچنین در بخش دیگری می خوانیم:«حوزه های علمیه ما باید بدانند که اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمی، جوابگوی مشکلات نسل معاصر نیست».
گفتنی است، کتاب تبلیغ و مبلغ در آثار شهید مطهری(ره)، از سوی مؤسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.