موضوع: "معرفی کتاب"

معرفی کتاب«کارنامه علمی استاد فاطمه سید خاموشی»

پدیدآورندگان : به‌اهتمام: حوزه علمیه نرجس (س)
موضوع : خاموشی، سید فاطمه، 1309 - 1388 , خاموشی، سید فاطمه، 1309 - 1388 - زندگینامه
ناشر : آهنگ قلم , مروج
محل نشر : مشهد
قطع : رقعی
نوع کتاب : تالیف
زبان اصلی : عربی
قیمت : 7000
نوع جلد : شومیز
قطع : رقعی
تیراژ : 2000
تعداد صفحات : 32
تاریخ نشر : 1389/12/28
رده دیویی : 095050843092
شابک : 978-964-8801-14-9

کتاب شعائر فاطمی

واقعه فاطمیه فوق ادراک و بالاتراز بیان و تقریر است.

قضیه حضرت زهرا(س) قضیه ای است که اگر شخص متتبع و محقق در دقائق کلمات، همه آنچه را در مدارک عامه و خاصه در این موضوع نوشته شده است بفهمد و درک کند، آنوقت خواهد فهمید که قضیه فهمیدنی نیست، بله در حد ادراک ما قابل درک است.

سهل است و ممتنع، هم میسورو هم معسور، اضداد جمع شده، ما به وسیله نور آفتاب اشیاء را میبینیم، الان چشمها همه نور خورشید منور است، ولی از آن طرف اگر به قرص آفتاب نگاه کنید کور خواهید شد.

قضیه حضرت زهرا، این چنین است، او شمس سماء ملکوت است، همانطوری که در این منظومه شمسی، شعاع آفتاب فراگیر است، و همه به او نایل هستند، ولی خود مرکز نور از همه و از هر نظری محجوب است، آن شمس منظومه ملکوت هم چنین است.

کتاب شعائر فاطمی

برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی

انتشارات موسسه آموزش عالی حوزوی خاتم النبیین

 

شناخت‌نامه تنزیلی سوره‌های قرآن کریم

شناخت‌نامه تنزیلی سوره‌های قرآن کریم

مؤلف:عبدالکریم بهجت‌پور

ناشر: تمهید

زبان: فارسی

رده‌بندی دیویی:297.179

سال چاپ: 1394

تعداد صفحات:504

در این کتاب اطلاعاتی در مورد شناسنامه 114 سوره قرآن به ترتیب تاریخ نزول آن ها گردآوری شده و محتوای اخلاقی، فقهی، تاریخی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مربوط به آن ها به صورت کلی و اجمالی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. نویسنده در همین زمینه به بیان مقاصد سوره مورد نظر، محتوای آن، ارتباط بین آیات مندرج در آن با هم، فضیلت سوره مورد نظر، هماهنگی آن با برخی دیگر از سوره های دیگر، فضای حاکم بر نزول سوره و تناسب آن با وقایع دوران صدر اسلام پرداخته و مفاد مهم سوره ها را بیان کرده است.

همیشه زندگی: مباحثی پیرامون معادشناسی با رویکرد معادباوری

مؤلفان:

مهدی عزیزان، نعمت‌الله یوسفیان، علی سعیدی‌شاهرودی

ناشر: زمزم هدایت وابسته به پژوهشکده علوم اسلامی امام صادق (ع)

 

انسان هرچند موجودی ازلی و بی آغاز نیست، اما موجودی ابدی وبی پایاناست. انسانها تاریخ تولد دارند، اما تاریخ نیستی و نابودی هرگز.زندگی دنیایی انسان از جنین آغاز می شود و با تولد، زندگی او در دنیایی بسیار بزرگ تر ازعالم جنین ادامه می یابد. پس ازده هاسال زندگی دنیوی، با مرگ پرونده زندگی دنیایی بسته می شود، اما زندگی اخروی او آغاز و تا ابدیت ادامه می یابد.

این کتاب با بررسی مراحل مختلف زندگی انسان در جنین، دنیا، برزخ و آخرت؛ ویژگی های هر یک را بر شمرده و آن را با دیگر مراحل مقایسه کرده است.

طرح كلى انديشه اسلامى در قرآن

نویسنده : آیت الله سید علی خامنه ای

ماجرای کتاب «طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی در قرآن» به رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی باز می‌گردد. پس از تعطیلی جلسات آیت‌الله خامنه‌ای در مسجد کرامت مشهد در اسفند سال ۱۳۵۲ به ‌وسیله‌ی ساواک، ایشان جسته و گریخته در میعادگاه‌های مختلفی به سخنرانی و تبلیغ می‌پرداختند. با این حال ایشان از همان روز نخست بعد از تعطیلی مسجد کرامت، اقامه‌ی نماز جماعت در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام را به‌عهده گرفتند.در این مقطع زمانی آیت‌الله خامنه‌ای طرح تازه‌ای برای سخنرانی‌ها و مباحثشان در مسجد امام حسن علیه‌السلام ریختند: «طرح تبیین رئوس و اصول کلی اندیشه‌ی اسلامی با تکیه بر قرآن کریم». در این طرح قرار بود اصول اصلی اعتقادت اسلامی مستند به آیات قرآن بررسی و تبیین شود؛ به عبارت دیگر یک تفسیر موضوعی قرآن کریم به شمار می‌آمد. ماه رمضان سال ۱۳۵۳ شمسی، بهترین زمان برای ارائه‌ی این مباحث بود.

ادامه »
1 3 4
 
مداحی های محرم